понедељак, 9. јул 2012.

Žvaka za devojčice

Uzeh iz biblioteke neku knjigu, pažnju mi je privukla rečenica pored piščevog imena … NOVO IME SRPSKE KNJIŽEVNE SCENE! Crvenim slovima. Naime u pitanju je roman o nekom baji bajkeru, koji je mnogo lud I zajeban, vozi napaljene klinke na svojoj zveri u neku selendru, I tamo ih kao prca. Izlizana priča. Čuo sam je od gomile bajkera. Mada red je bio da neko o tome napiše knjigu. Stidljivo I krišom me je gledala dok sam čitao, osetio sam njen pogled I krišom gledao u njene noge u kratkom zelenom šorcu koje su hodale iza linije za košarku na školskom terenu. Kao da je osetila moj pogled,i  malo usporila hod do prolaza ka ulici. U osnovinim skolama se uglavnim radi krišom. Stariji klinci krišom puše iza škole, kriju se od nastavnika, nastavnici krišom puse u nastavničkom WC-u, kriju se od novog zakona, direktorka se krišom tuca sa domarom u kancelariji posle radnog vremena, tetkice krišom pljuju direktorki u kafu I tako u krug. Klinci su igrali basket, devojčice su preskakale lastis na drugoj strani terena, a ja sam čitao to sranje od knjige. Klinci su bili cenim prvi razred osnovne. Jedan znojavi klinac se popeo na tribine I seo pored mene.
-          A kako se ti zoveš? – pitao je radoznalo.
-          Viktor, a ti?
-          A što sediš sam?
-          Eto…
-          Ona lopta je sjebana. – prekinuo me je.
-          A šta znaci to sjebano?
-          Sjebano, to ti znači, kad ti je nešto pokvareno, ili mu fali nešto, to je neka prevara. Kad nekog prevariš, pa ga sjebeš.
-          Otkud ti to?
-          Čuo sam od tate, dok je pokušavao da upali kola.
-          Aham, nisi mi rekao kako se ti zoveš.
-          Stevan.
-          Moze Steva care?
-          Moze!
-          Stevo, jel imas neku devojčicu?
-          Izvini, ignorišem te.
-          A šta znači to?
-          Pa, to znači da ti pričaš, a ja se kao pravim da te ne čujem.
-          Dobro.
Okrenuo mi je leđa, I naslonio laktove na kolena, a ruke na bradu, I gledao u pravcu devojčica sa lastišom.
-          E pa ignorisacu I ja tebe.
Rekao sam, okrenuo se na drugu stranu, zapalio cigaru, I zauzeo pozu kao on. Posle par minuta reče mi:
-          Tako nije fora.
Okrenuh se ka njemu.
-          Pa I nije.
-          Hoćes da ti pevam pesmu što je moj drug smislio.
-          ‘Ajde.
Stavio je ruku na usta, I krišom mi izrecitovao.
-          En den dinu, ti se meni skinu, savaraka tika taka, ja 
ću tebe na brzaka.
-          Pa, šta ti znaci ta pesmica, šta ti je to na brzaka?  
-          Ne’am pojma, ali je svima smešno kad to pevamo. A šta znaci? 
-          Kazaće ti se samo kad porasteš. 
-          To mi je I tata rekao, I smejao se. 
-          I šta bi sa devojcicom. 
-          Ne volim devojčice. – rekao mi je namršteno, I dodao : “Kad porastu, porastu im sise. Ne volim sise ni na debelim dečacima, a kamoli na devojčicama.” 
-          Aham. 
-          I glupe su, kad ih uhvatiš za dupe one ti lupe šamar. 
-          Jest’ bas su bezveze. Hoćeš da ti odam tajnu? Ali moras da je čuvaš. 
-          Znam da čuvam tajne.  
-          Ako hoćeš da imaš devojčice, moras da imas dobru žvaku. 
-          Imam žvaku. 
-          Onda ti ništa više ne treba. 
Ustao je, dohvatio se dzepa, proverio da li je spremna, prišao jednoj od devojčica, koje su stajale sa strane, izvadio zvaku iz džepa I dao joj. Samo što je otvorila žvaku I stavila je u usta, uhvatio je za dupe. Kakav šamar! Ostale devojčice su počele da se kikocu, a klinci sa terena da se smeju. Pogledao me je onako baš sjebano. Kazaće mu se samo kad poraste.

Нема коментара:

Постави коментар